'...elk volmaakt ‭geschenk‭ komt van boven' (Jak. 1:17)

2 januari 2017 - Bogor, Indonesië

Oma, Sharon en WiboVandaag, 2 januari, zal ik mijn moeder ontmoeten. Eerder dan verwacht staat Teguh (zoeker en tolk) ons bij ons hotel al op te wachten. Na een kennismaking en uitleg wat de gebruiken zijn in Indonesië, worden we door een chauffeur gebracht naar het huis van mijn moeder en twee broers (22 en 25). Eenmaal aangekomen wordt de auto een paar meter verderop geparkeerd, zodat het voor haar een verrassing zou zijn. Uiteraard wist zij wel van mijn komst op 2 januari, maar niet hoe laat.
Aan alles merkten we dat het zeer emotioneel voor haar was. Ze werd er helemaal stil van. Maar voelde duidelijk dat ik haar echte zoon ben. Mijn broer dacht namelijk dat het een grap was of dat Teguh een oplichter was die iets probeerde te verkopen of te verkrijgen. Mijn broer vertelde hem dat als het echt zo is dan moest Teguh maar langs komen met dié broer. Tot die tijd kon hij het werkelijk niet geloven. En daar zat ik dan toch echt... net zo sprakeloos als hij. M'n moeder heeft voor een heerlijke maaltijd gezorgd.
Sharon moest even wennen aan haar 'nieuwe' oma. Uiteindelijk mocht oma haar toch even optillen en drinken geven. Mijn schoonzus is kleuterjuf en wist het ijs bij Sharon meteen te breken. 22 december is het in Indonesië Moederdag, na 36 gemiste moederdagen, kon ik eindelijk haar een cadeautje geven, hoewel ik misschien zelf al een cadeau was of zo als we het allebei zeiden: '... a gift from God'.
Morgen gaan we naar de dierentuin z'n allen. Let's make history!

1. Lizette:
    2 januari 2017
    Wauw!!! Ik zat al op nieuws te wachten :) Wat fijn om te horen dat jullie elkaar nu eindelijk ontmoet hebben! Veel zegen
  2. Margriet:
    2 januari 2017
    De afgelopen dagen heb ik steeds aan jullie gedacht. Wat bijzonder toch allemaal. Het moet voor allemaal een emotionele ontmoeting zijn. Wat een vreugde ook dat jullie elkaar nu echt zien. Een beter begin van het nieuwe jaar kun je toch niet bedenken. Vrede en al het goede voor jullie allemaal!
  3. Tabitha:
    2 januari 2017
    Wat heerlijk om te lezen! Ik moet even slikken zo indrukwekkend. Ik wens jullie nog een hele goede tijd daar!
  4. Maarten en Riet Sloothaak:
    2 januari 2017
    Wat geweldig alles, dat het zo gegaan is! Nog een goeie gezellige tijd samen met je moeder en verdere familie. Wij vinden het erg leuk om jullie verhalen te volgen op deze reislogger.
    Groetjes, Maarten en Riet Sloothaak.
  5. Marianne Moerland:
    2 januari 2017
    Oh geweldig! Ik zat gisteren al aan je te denken! Hij zit nu in indonesie. Zal hij zijn moeder en broers al ontmoet hebben? EN vandaag lezen we het dan! JA! Hij heeft ze ontmoet en het is GOED! Geniet van je moment met je "nieuwe" familie!
  6. Chantal:
    2 januari 2017
    Super gaaf en mooi om te lezen! Wat een ervaring...!!
    Geniet lekker samen van dit mooie cadeau!
  7. Ilona:
    Ontroerend.
  8. Trudy:
    2 januari 2017
    Wow! wat moet dat een prachtige ervaring zijn en wat een mooie foto!
  9. Reina:
    2 januari 2017
    Wat mooi om te zien en te lezen, geniet van deze bijzondere tijd met elkaar!
  10. Marian Bassa:
    2 januari 2017
    Geweldig Wibo... ik ben heel erg blij voor je.
  11. Geerte:
    supermooi om te lezen!
  12. Corianne Stichting Mijn Roots:
    3 januari 2017
    Prachtig om te lezen, Wibo! Een hele fijne tijd met je familie!
  13. Erik van Duyl:
    3 januari 2017
    Hé Wibo; dit is hartverwarmend en een zegen. Dat er iets goeds uit mag ontstaan met het oog op de toekomst. Nieuwjaarsgroet, Ineke & Erik